All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

Type broek

wimpie6 3 1450 21-3-2014 20:28  

Last reply

wimpie6
noob
0 posts

21-3-2014
17:33

 

Type broek

ik ben op zoek naar wat advies ivm het type broek om midden september de Strahlhorn (4190m) te beklimmen.

als afsluiter van een 5 daagse, de eerste dagen gaan we van hut naar hut (tussen 2000 en 3000m)

nu vroeg ik me af, kies ik dan best voor een lichte afritsbare trekkingbroek aangezien het nog vrij warm zal zijn de eerste dagen als we onder de 3000m blijven. En doe ik de strahlhorn met diezelfde trekkingsbroek + thermisch ondergoed en getten

of kies ik beter voor een echte klimbroek voor de hele periode, met het risico dat de eerste dagen puffen zal zijn...

alvast bedankt voor de (constructieve) reacties

 

 

Bender
I used to climb
715 posts

21-3-2014
19:04

 

Prepare for the worst. Mijn eerste keer Mont Blanc had ik een lichte klimbroek met daarboven een KW. Sneeuwstorm en half bevroren. Niet aan te raden. Beter 2 broeken meenemen. Die dingen zijn zo licht geworden tegenwoordig. Richting 4000 meter kan je prachtig weer hebben en je suf zweten, maar ik zou verschillende lagen voorzien.

 

 

bartcockx
daily client
76 posts

21-3-2014
20:28

 

Persoonlijk opteer ik voor een 'echte' klimbroek type shoeller of iets dergelijks, en neem ik een kort shortje mee voor den aanloop (type lycra loopbroekje , weegt echt niets).
Is volgens mij de lichtste optie...