Free posts
Title Posted by Replies Views Last reply    

Vroege vogels

popol 5976 61762 3-8-2011 08:38  

Last reply

Eddy de Ouwe Rakker
I used to climb
895 posts

11-7-2010
16:10

 

Gisterenavond met belangstelling de buien-radar gevolgd, hopend op een beetje regen. http://www.meteobelgique.be/observations/radar-precipitations.html
En het regende overal ... ten westen van Namen en de rotsen ... en de buien die via Givet binnenkwamen verdwenen een paar km van Dave in de buurt van Profondeville. Dus veel bliksem en gerommel en slechts een paar dikke druppels hierboven op 3 km van de rotsen. Freyr - Yvoir moeten dus een "veeg uit de pan" gekregen hebben. Misschien kunnen ze uit het Noorden van België ook wat "water" meebrengen uit "solidariteit" voor mijnen hof.
Zelfs de Nollanders zaten te puffen onder de rotsen en verkaarden dat als het zo warm bleef ze vandaag zelfs misschien naar de voetbal gingen kijken. In elk geval voorspelden ze voor één keer bij hun thuis nog meer troep dan wekelijks aan de Belgische rotsen. Dus ondertussen is het alleen de thermometer die blijft klimmen.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

12-7-2010
08:51

www
 

Goeiemorgen, de bliksem en gerommel begint hier lelijk te doen, straks de PC maar afleggen.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
I used to climb
895 posts

12-7-2010
09:22

 

Wel eigenaardig - die buien komen altijd via Mons binnen (of zouden die rode plekken van de buienradar iets met politiek te maken hebben) en gaan richting Gent - Antwerpen. Momenteel is het daar blijkbaar al aan het onweren.
Hier is de zon wel weg - maar op het eerste zicht is heel de Maasvallei nog altijd droog. Charleroi ligt zowat op de limiet.
Als je naar het regenfront kijkt zou je denken dat we vandaag niet aan de regen gaan ontsnappen. Maar dat dacht ik de vorige dagen ook al. In elk geval zijn de rode en purpere plekken deze keer de moeite. Maar hierboven zijn het vooral de windstoten die riskeren problemen te geven. Dus de rest van het commentaar voor morgen"vroeg".

 

 

Toffee
Forum God
3933 posts

13-7-2010
08:59

 

pfft.... 't is hier precies maandag

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
I used to climb
895 posts

13-7-2010
09:36

 

En hier precies dinsdag ...
Gisteren de lang verwachte regen gehad. Maar dan een echte, met een paar rukwinden en een "deftige" stortbui. Een boom omgewaait in de tuin, de bloembakken door elkaar, een stoel een paar honderd meter verder teruggevonden, enz. Die regen is er dan op paar minuten uitgevallen en met de wind blijkbaar over het dak gewaaid want slechts een duizendtal liter erbij in de regenput.
En vandaag is het een pak koeler - misschien terug klimweer !

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

13-7-2010
09:55

www
 

't is al meer dan 2 weken geleden dat ik geklommen heb

 

 

Toffee
Forum God
3933 posts

14-7-2010
08:01

 

pfft.... 't blijft hier precies maandag

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
I used to climb
895 posts

14-7-2010
09:11

 

en hier boven de rotsen is het al woensdag - staalblauwe hemel en temperaturen om te puffen en zeggen dat ze onweer voorspellen - 24 graden, enz

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

19-7-2010
09:22

www
 

De meeste BCN'ers zullen vermoedelijk van het verlof aan het genieten zijn, ofwel zijn ze ergens aan het afzien...
Enfin, geniet ervan of is het een nagenieten?

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
I used to climb
895 posts

21-7-2010
10:14

 

Nationale feestdag - nog altijd stralend weer - en een beetje te warm. Boven Bastogne zou er een stortbui zijn. Voor de namiddag voorspellen ze rond het uur van den défilé de "nationalen drache". 'k mocht daar vroeger niet mee marcheren omdat ik mijn armen niet kon zwaaien zoals het moest. Ik had daar uren voor gerepeteerd om dat slecht te doen en mocht bijgevolg gaan klimmen. Maar met madam lukt dat niet (die kent mijn streken).

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

22-7-2010
07:25

www
 

't Is hier stilletjes, letterlijk en figuurlijk. Deze morgen al wat mist gefotografeerd, een foontje naar de kliniek met mijn zekeringslaafje die ze maar binnen houden, wel al goed nieuws: de rugoperatie moet niet doorgaan. En als we nog kamperen: geen thermarestmatje meer om op te slapen...

 

 

Toffee
Forum God
3933 posts

22-7-2010
08:31

 


ofwel zijn ze ergens aan het afzien...



zoiets...

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

22-7-2010
09:14

www
 

Toch liever afzien in de bergen of bij de kinesist.

 

 

Jo
Forum God
1843 posts
Think different!

23-7-2010
09:15

www
 

of nog beter (?) : afzien in de bergen bij de kinesiste

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
I used to climb
895 posts

26-7-2010
08:30

 

't regent

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

26-7-2010
08:47

www
 

hier ook...

 

 

Jo
Forum God
1843 posts
Think different!

26-7-2010
09:18

www
 

eindelijk! Het groen snakte ernaar!

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
I used to climb
895 posts

26-7-2010
09:36

 

't krioelt hier ineens van kleine slakken met een caravan. 'k geloof dat die allemaal tegelijkertijd op vakantie gaan omdat het eindelijk regent. En zeggen dat die het embleem van Namen zijn. 't probleem met dat nat weer is dat ze me zelfs proberen voorbij te steken op de rotsen.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

29-7-2010
09:55

www
 

Alle vroeger vogels zijn blijkbaar in vakantie, geniet er maar van

 

 

DJ
I used to climb
592 posts

30-7-2010
10:44

 

Nee, toch niet, maar ik moet nog door al mijn mails en nieuwsbrieven geraken!