All comments on routes, broken holds, difficulty, repetitions, bolting, birds... only in Belgium!
Title Posted by Replies Views Last reply    

BELANGRIJK! Broedende vogels op Al Legne

hendrik 6 3749 13-6-2007 07:18  

Last reply

hendrik
addict
464 posts

12-3-2007
11:34

www
 

BELANGRIJK! Broedende vogels op Al Legne

Gisteren beeindigden we de dag via den Hypothenuse en daar zagen we aan de Niche (dus helemaal links op de Al Legne een tiental meter onder de "Chaise") 4 rode eieren liggen in de linkergrot van de twee grotjes. We hebben ook de vogel een paar keer zien af en aanvliegen en met mijn beperkte dierenkennis zou ik denken dat het een valk was.

Dit wil dus zeggen niet meer klimmen langs deze plaats wat inhoudt dat zeker volgende routes niet meer mogen geklommen worden voorlopig:

Hypothenuse (2de-4de lengte)
Al Legne (3e en 4de lengte)
Parrain de Juliette
Sortie Flamand

Ik heb Jean ook al op de hoogte gebracht !


 

 

BCN
red.
28 posts

12-3-2007
11:34

 

moved for the sake of all

This thread was moved by Guido

 

 

hendrik
addict
464 posts

12-3-2007
13:01

www
 

volgens mij lezen er meer mensen het cafe dan de route bladzijdes

dus beter bovenaan cafe?

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

12-3-2007
14:08

www
 

Kan ik begrijpen, maar de juiste plaats is wel degelijk hier:


Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in Belgiƫ

 
----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 

 

Curtis
noob
4 posts

2-5-2007
12:55

 

Maandagnamiddag 2 NL broedvogels in de hypothenuse

Hey,
Misschien nog een beetje meer promo maken voor het klimverbod.
Maandagmiddag nog 2 (ik zeg het niet graag) noorderburen die in de hypothenuse aan het klimmen waren. Volgens mij waren ze zelf een ei aan het leggen want na 1.5u hadden ze al 3 keer stenen naar beneden gegooid en waren ze nog geen meter verder.
Na over en weer geroep hebben ze beloofd naar beneden te komen. Heb ze daarna niet meer gezien, uit veiligheidsoverwegingen zijn we dan maar naar de Pape gaan klimmen.

 

 

hendrik
addict
464 posts

13-6-2007
07:18

www
 

Al een tijdje, al hangt het lint boven arete jongen en schmilblik er nog. Zal zaterdag eens aan Jean vragen of dat ook mag verwijderd worden