Only climbing-related please
Title Posted by Replies Views Last reply    

Drinken en wateren

Bakkie 12 3171 10-3-2004 13:54  

Last reply

Bakkie
regular
33 posts

10-3-2004
12:40

 

Drinken en wateren

Wat kan er aanbevolen worden om te drinken zonder dat je afwateringssysteem veelvuldig in werking treedt Ik drink vooral thee maar dit bevorderd volgens mij alleen maar het wateren. Dus als jullie me iets kunnen aanraden, laat maar komen.

 

 

Joris
BCN security expert
2084 posts

10-3-2004
12:40

www
 

gewoon water drinken?
 
----------------
Dude with the everchanging avatar

http://klimmen.no-ip.com

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

10-3-2004
12:40

www
 

Er zijn inderdaad theesoorten die bevorderend werken, als je moet drinken omwille van veel vochtverlies (warmte, inspanning, extreem droge (daarom niet warme maar zelfs koude!) lucht enz... dan moet je veel drinken.
Daar je geen verdere info geeft zou ik je aanraden om met google het een en ander op te zoeken. (idem voor de theesoorten)
 
----------------
Les ailes nous manquent, mais nous avons toujours assez de force pour tomber(Paul Claudel)

Guido

 

 

Nico W
Forum God
1057 posts
The ground is a harsh spotter.

10-3-2004
12:40

 

Lindenthee en andere groene dinges werken over't algemeen waterafdrijvend (heb ik mij toch ne keer laten wijsmaken, dus geen wetenschappelijke dinges van mijne kant bekend!!). Het probleem is dat ge dikwijls niet weet wat er in de "blends" van die of die thee zit, en dat dit zelfs van merk tot afhankelijk is. Dus 't is een beetje koffiedik kijken. Misschien zitten er voedingsdeskundigen of diëtisten hier op't forum???

Maar op zich geldt de regel: "A happy mountaineer will always pee clear!" Dus beter ne keer teveel langs de kant moeten dan andersom.
 
----------------
"God used to be my co-pilot, but we crashed in the mountains and I had to eat him."

 
[last edited on 2004.02.26 16:10:50]

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

10-3-2004
12:40

 

nico, ik denk dat je het fout hebt, 't is zwarte thee die waterafdrijvend is. In zwarte thee zit theeïne, een soortgelijke stof als cafeïne. Groene thees en infusies en fruitthees die geen zwarte thee bevatten zijn dan niet afdrijvend.
Zelf drink ik dan liefst vanal rozebottelthee. Of 'hot lemon' heet water met citroensap en een hoop suiker.

En voor de rest gewoon water, of een mengsel van 1l water, 1l appelsap, 1 lepel suiker en 1 theelepel zout
 
----------------
bunnies have more fun

 

 

Wimper
addict
225 posts
Hoe hoger je klimt, hoe dieper je kan vallen !

10-3-2004
12:40

 

Wat zeker en vast wél werkt (ik heb het spijtig genoeg zelf al aan de hand gehad ) is iets meenemen wat je eigenlijk niet blijkt te lusten . 'k Weet het, het klinkt onnozel (en dat is het ook wel) maar het helpt je wel. Ik ben ooit gedurende 2 dagen hooggebergte met minder dan een halve liter toegekomen (zo slecht was het).
Voordelen : je drinkt minder, prijsgunstig, weinig gewicht in de rugzak
Nadeel : veel te weinig vochtopname
Wat ik momenteel meeneem : een of andere soort vruchtenthee met isostar. Je moet een beetje experimenteren met de isostar maar als je de juiste smaak kunt vinden is het niet alleen goed voor de aanvulling van vanalles en nog wat, maar is het bovendien nog lekker ook.


 
----------------
When you reach the top, you're only half way there !

 

 

Wimper
addict
225 posts
Hoe hoger je klimt, hoe dieper je kan vallen !

10-3-2004
12:40

 


"A happy mountaineer will always pee clear!"

Goe bezig man Dit mag er als quote wel wezen !
Maar wel opletten dat uw dinges ni afvriest
 
----------------
When you reach the top, you're only half way there !

 

 

bruine
daily client
103 posts

10-3-2004
12:40

 


 
je mag de thee zeker niet te lang laten trekken, anders wordt da serieus vocht afdrijvend. Je moet bij wijze van test eens uwen thee een uurtje laten trekken. De gevolgen zullen er zijn...
 
[last edited on 2004.02.27 23:03:15]

 

 

Nico W
Forum God
1057 posts
The ground is a harsh spotter.

10-3-2004
12:40

 

Ik zeg het, eigenlijk weet ik er ni veel van (Ik wilde vooral van mijne quote vanaf ) Ik zal't anders ne keer uittesten hé. Een van de komende dagen zal ik ne keer niks anders dan bruine/donkere thee drinken, en nen andere niks anders dan groene dinges. Kzal is zien wat het geeft

Da van diejen Isostar is idd wel juist: mits wat experimenten kan da best lekker zijn in combinatie met thee-achtige dingen.

edit: wat met rozebottel?
 
----------------
"God used to be my co-pilot, but we crashed in the mountains and I had to eat him."

 
[last edited on 2004.02.28 00:24:04]

 

 

BCN
red.
28 posts

10-3-2004
12:40

 

moved for the sake of all

This thread was moved by theboss

 

 

Gert
regular
25 posts
gelukkig zijn is niet een doel, het is een manier van leven.

10-3-2004
13:41

www
 

moet toegeven wat betreft die 'groene dinges'

als ik begin met van die greentea (frisdrank) te drinken is me zeer hard opgevallen dat wateren heeeel vlotjes gaat.


 
----------------
gelukkig zijn is niet een doel, het is een manier van leven.

 

 

wim
addict
309 posts

10-3-2004
13:54

 

Drinken voor in de bergen:
water, met zo'n oplosvitaminentablet erin.
Voordeel: je krijgt de nodige vitaminen binnen, die vitaminen wegen niks, en nemen weinig plaats in om mee te nemen, een 'lekker' smaakje aan je water ...

Het effect op de "afwatering" hiervan heb ik echter nog niet onderzocht ... heb er eerlijk gezegd geen probleem van ...

Wim