All comments on routes, broken holds, difficulty, repetitions, bolting, birds... only in Belgium!
Title Posted by Replies Views Last reply    

Blacklist Freyr

Guy Van den Bergh 44 6688 10-9-2007 17:40  

Last reply

Guy Van den Bergh
laatst gezien op de Al'Legne
511 posts

1-6-2003
23:01

 

rode lijst van freyr

- L1 excalibur, m6 met colalipje op de crux: -> vallen op eigen risico.
- Equise Louise: Iets minder slecht plakketje op de crux, maar toch niet echt om over naar huis te schrijven: -> vallen op eigen risico.


Spreek uit ondervinding dat sommige van die oude "plakketjes" die gewoonlijk ook nog rond draaien niet zo stevig meer zijn. 1 klop van den hamer, op zo'n oud cola lipje en't lag in den bos.

Maar er wordt aan gewerkt....

 

 

tweecplus
daily client
184 posts

2-6-2003
16:20

 

rode lijst

ehhh...lunatic dance ???
Veel cola lipjes, ver uit elkaar?? + prehistorische gollokes...of hoe noemde da ?

 

 

Erik
daily client
157 posts

2-6-2003
16:56

 

En nog een..

Le sabre, me de cruxpas toch wel een meter of 2 boven een zeer discutabel haakje ..

 

 

Renaat
Forum God
1178 posts

5-6-2003
11:53

www
 

la tjetten: heel 'sportief' gezekerd, en tis nie in een overhang hé...

 

 

Harold Moody
daily client
147 posts

5-6-2003
14:33

 

La Tjetten: alleen doen als je zeker weet dat je in het midden en boven niet valt

Wanneer wordt Lunatic Dance nu eindelijk eens herbehaakt?

Rest van Belgie:
Sommige routes rechts op de plaat van Tilff.
De Boa (Mozet) heeft een erg verdachte ring als tophaak; beter links beneden relais maken.

Harold

 

 

Seán
Ca Colle!!!
251 posts
DAS is good for you!

5-6-2003
16:46

 

'Lunatic Dance' = prachtig spoor, die haken hebben wel hun charmes... nee????
'Le Sabre is inderdaad wel een dikke crux op een 'sketchy' haak.
Vermits dat we hier toch bezig zijn (alhoewel er een site bestaat voor zo'n dingen aan te melden nl: BRT): 'Héros a tout faire' is een supper spoor maar spijtig is er geen relais

 

 

Guy Van den Bergh
laatst gezien op de Al'Legne
511 posts

6-6-2003
00:30

 

supersporen

Er liggen wel maar van die suppersporen daar, die geen relais hebben bvb art of noise, utopia,....

Tegen dat het najaar eraan komt ligt het misschien wel in orde

Eerst nog ocean,equise louise,samboa. Samboa nog maar door 1 of 2 man geklommen binnekort misschien 3, jm? En dan schuiven we verder op naar links.

 

 
[edited by Guy on 2003.06.06 00:30:48]

 

 

Guy Van den Bergh
laatst gezien op de Al'Legne
511 posts

6-6-2003
00:37

 

de rab direct

kunde nu ook topropen (voor de liefhebbers van't gladdere werk en kutspleten)

 

 

tweecplus
daily client
184 posts

6-6-2003
08:46

 

De Rab ..

Hebde der een plakketje tssgezet (uitklim science friction) Guy ?

 

 

guy
[email protected]
posts

6-6-2003
09:51

 

the rab

yep

 

 

Harald Swen
addict
430 posts
Beta male

7-7-2003
20:46

 

nog wat routes

En ook:

- T'as le Look
- Anais
- Le pont des soupirs
- Tjetten; inderdaad
- Lili
- La vie d'Artiste
- extra 1e haak voor Heroine s.v.p
- extra haak (3e?) in Plaisir Ephemere
- Prof Bras
- Belle des Champs
- CDT Costeaux Bisco (haak in de mossige plaat)
- La Fuite au Cul (idem)
- Le Sabre
- zo'n beetje alles op de Fromage (en dan meteen die boom kappen)
- l'Appel de la Savane (of is ie al...)
- een eigen relais voor Infraction Grave
- Egyptomanie
- variant de l'hypo
- la Peau
- Champion

iets anders: de enorme flake in Brett for President moet eens wat actie met een breekijzer of autokrik zien...

Harald

Merci voor alles wat al herbehaakt is! En merci Bott en Masschelein voor wat ze bijna 10 jaar geleden hebben gedaan.
 
[last edited on 2003.07.07 20:46:31]

 

 

BCN
red.
28 posts

10-12-2012
14:29

 
 

 

m.
I used to climb
501 posts
vur mich en dzjat kaffei,en dzjee?

7-7-2003
12:09

 

Jeunesse

La belle-mére! 5a
Jaja voor de mindere goden.....
zie commentaar bij de routendatabase

m.

 

 

Kees Breek
addict
278 posts

8-9-2003
11:55

 

Misschien moet ik een bril kopen

Slechte haken zijn natuurlijk levensgevaarlijk maar je hebt in ieder geval nog een kans dat het iets houdt. Geen haken is een stuk lastiger zeker als je in sommige routes ook niets kan plaatsen. Misschien moet ik een bril kopen maar zover ik kan zien zitten er geen haken in deze routes:

Just do it
Belle des Champs
L'Eperon Croz
La Beboll
Les Trois Petits Cochons
Le Seigneur des Anneaux
Petit Crack
La Pipette
Départ Radis

Opvallend is dat de meeste van recente datum zijn (1990,1993,1994,2001) slechts de laatste twee zijn uit de klassieke tijd.

Of lijken een ander routeverloop te hebben als de topo suggereert althans 'Nuits des Chacals' heeft onderin geen haken en lijkt op het relais van Thor en Odin te beginnen terwijl 'Scaramouche' niet ter hoogte van de Traversee sans nom (zie topo 2002) lijkt te beginnen omdat je de eerste haak dan pas na circa 10 m tegen komt (begint waarschijnlijk in La Madone, of heb ik het mis?)

Kan iemand commentaar leveren en mij vertellen of ik aan een virale vorm van hakenblind ten prooi ben gevallen of dat ik een bril moet kopen.

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

26-9-2003
20:31

www
 

Uit de lijst te halen: variante de l'hypo

Vandaag versche brochen in gezet. De plaatsing ervan had Johan Mus vorig jaar al voorzien en eidelijk is het er nu van gekomen.

De route zou volgens de laatste topo een eigen relais hebben (moulinette op de tekening) maar die is er niet te vinden en ook nooit geweest.
Het nieuwe relais staat boven het overhangetje, naar rechts een meter of 3 hoger. De gele broche van die 6a niet inpikken.

G

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

28-9-2003
23:50

www
 

Als Pico ermee akkoord gaat, wordt het nu de supervariante de l'hypo, 7b+
Johan heeft ze vandaag geënchaineerd.

BTW m. La Belle Mère mag gerust een haakje onder en boven de enige bestaande haak in de route krijgen... allez, da's mijn bescheiden mening. Iemand die 4+ als max klimt, doet het lichtelijk in zijn broek als hij de huidige behaking ziet

G
 
[last edited on 2003.09.28 23:50:39]

 

 

Harald Swen
addict
430 posts
Beta male

20-10-2003
20:54

 

up-date

Lijstje ge-updated. svp aanvullen en verbeteren!

- T'as le Look - herbehaken
- Anais - herbehaken
- Le pont des soupirs
- Tjetten - herbehaken
- Lili
- La vie d'Artiste - herbehaken
- extra 1e haak voor Heroine
- extra haak (3e?) in Plaisir Ephemere
- Prof Bras - herbehaken
- Belle des Champs
- (La Fuite au Cul) - reeds gebeurd?
- Le Sabre - herbehaken
- zo'n beetje alles op de Fromage (en dan meteen die boom kappen) - herbehaken
- l'Appel de la Savane (of is ie al...) - behaken
- een eigen relais voor Infraction Grave
- la Peau
- Champion
- Just do it
- Belle des Champs
- La Beboll
- Les Trois Petits Cochons
- Le Seigneur des Anneaux
- Petit Crack
- La Pipette
- Départ Radis
- Scaramouche een eigen depart geven ipv via Madone (zie opmerking Kees)
- Oncle Picsou een eigen relais en 1 nieuwe haak svp
- The Joint nieuwe eerste haak/haken - da's dus aan de CAB

nav opmerking Kees: Eperon Croz is Walker met uitklim via de graat.

Harald
 
[last edited on 2003.10.01 18:12:51]
 
[last edited on 2003.10.03 20:56:13]
 
[last edited on 2003.10.06 21:39:07]
 
[last edited on 2003.10.20 20:54:57]

 

 

RoxyWerner
addict
236 posts
We live our life in our own way, never really listened to what they say, the kind of faith that doesn't fade away, WE ARE THE TRUE BELIEVERS !

29-9-2003
22:47

www
 

La Belle Mere

Ooit, enkele jaren geleden, de allereerste keer buiten klimmen (niveau in zaal toen ongeveer 5b).

Na een drietal routes tot 4+, gingen we nog "effe" deze route doen. Mijn klimpartner had toen al wel iets meer buitenklimervaring.

Ik herinner me nog dat hij vlak voor de relais riep : "als ik nu iets misdoe, klets ik met mijn bakkes op de grond !", en dat maakte toch indruk.

Toen ik achteraf de route naklom, voelde ik ook hoe glad en afgeklommen alles was, en ik was blij dat er niets gebeurd was.

Zeker geen aanrader voor een eerste keer, als er iets gebeurt, bestaat de kans dat je een afkeer voor klimmen krijgt.

Gelukkig heb ik later (en nu nog steeds) dikwijls kunnen ondervinden dat niet alle gemakkelijke routes glad en afgeklommen zijn, en dat is maar goed ook.

Ik zou zeggen : twee bijkomende haken, go for it !
 
----------------
We do not live to eat and make money. We eat and make money to be able to enjoy life. -George Leigh Mallory-

 
[last edited on 2003.09.29 22:47:49]

 

 

Kees Breek
addict
278 posts

1-10-2003
16:50

 

Hoi Harald,

Je hebt gelijk. Aangezien de route nieuw zou zijn volgens de topo zocht ik naar enigzins nieuwe haken en zag alleen de oude mephaken van de Ancienne Jeunesse. Als ik het goed heb is Eperon Croz feitelijk een combi van Walker/A.J. en niet echt een nieuwe route. BTW. 3 tl. A.J. is behoorlijk pittig voor een 3c-tje, zie comm. databank.

Kleine aanvulling/verbetering:

Fuite au Cul heeft dacht ik inmiddels een extra lijmhaak i.p.v. de mephaak. Dank!

Oncle Picsou, de haak onder de sleutel is behoorlijk roestig en er is geen normaal relais, slechts 2 plaatjes met scherpe randen en een zeer kleine opening en zonder maillon. Het verradelijk is dat de route begint met prima haken.

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

2-10-2003
13:02

www
 

Scaramouche een eigen depart geven ipv via Madone

Ik heb de route nog nooit geklommen, maar volgens de topo (1994/2003) kan je er via de Traversée sans Nom naartoe, of aanklimmen via Manon.

In de CABBAC topo (1993) staat de route wel beschreven zoals je hier voorstelt.

G