Only climbing-related please
Title Posted by Replies Views Last reply    

geklemde zenuw / operatie ?

Jan W, alias stille Jan 3 7759 14-5-2003 18:17  

Last reply

Jan W, alias stille Jan
noob
19 posts
Ain't no mountain high enough

10-3-2004
12:54

 

geklemde zenuw / operatie ?

Hoi allemaal,

eens iets anders dan de klassieke (pees)ontstekingen :
een kleine maand geleden ben ik bij klimmen als het ware een beetje doorgeknakt op een handgreep (nochtans gewone greep,niks bijzonders). Voelde wel direct iets 'knakken' in mijn pols en sindsdien heb ik last van een wat we noemen slaperige arm : zwaar gevoel, vooral 's morgens na het slapen, tintelingen,...
Dacht dat pijn wel zou overgaan, maar noppes. Echt pijn doet het niet en ik kan b.v. nog gerust op mijn niveau blijven klimmen.
Uiteindelijk op advies van kinesist, die al sprak van een geklemde zenuw, naar sportdokter geweest (Dr. Vissers in Schoten).
Gisterenavond heeft die mij direct onderzocht o.a. door elektrische pulsen door mijn pols en arm te sturen (in medische termen : EMG-testen).
Inderdaad bevestiging van geklemde zenuw in polsgewricht, en vrij serieus : inspuiting zou geen effect meer hebben, operatie is enige oplossing... en liefst op vrij korte termijn (lees : nog voor de verlofperiode). Op termijn zou anders handspier kunnen afsterven (ook al getest, momenteel gelukkig nog niet het geval).
Dus doorverwezen naar orthopedist, dr. Verstreken, die niks anders zou doen dan hand- en polsblessures.
Volgens Dr. Vissers betreft het een routine-operatie (daghospitalisatie) en zou ik na 2 weken rusten alles terug kunnen doen (dus ook klimmen).

En dan nu de vraag : heeft er iemand al ervaring met dergelijke blessures/operaties?
Ik ben er al bij al toch niet gerust in en zou daarom graag een second opinion krijgen, weet iemand waar ik hiervoor terecht kan ?

Alvast bedankt, ik zal ook mijn naweeën op het forum zetten.


 
----------------
Ain't no mountain high enough

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

10-3-2004
12:54

www
 

Om een hoopvolle noot te geven in al die handblessures:

Ik heb een iets andere ervaring, van voor mijn klimleven... RSI ten gevolge van een slechte polspositie bij het pianospelen (blame it on my teacher ). Het was een steeds weerkerende peesontsteking op mijn rechter duimspier.
Ik ben er toen ook voor geopereerd (ASZ te Aalst). Hospitalisatie was ook maar 1 dag en ik heb er later ook geen last van gehad.

Je ziet het, het kan zeker goed aflopen. Laat die operatie doen als de artsen zeggen dat ze nodig is.

Snelle revalidatie gewenst!

Geert

 

 

BCN
red.
28 posts

10-3-2004
12:54

 

moved for the sake of all

This thread was moved by theboss