All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

Powerball

XTz 21 1161 2-2-2004 20:28  

Last reply

XTz
daily client
78 posts

29-1-2004
16:52

www
 

Powerball

Hebben jullie ervarig powerball?
Werkt echt dat spier word sterker?

ik heb gevond op website terug:
http://www.mill-products.com/

 

 

SereN
daily client
153 posts

29-1-2004
17:35

 

Ik heb me er 2 weken geleden 1 gekocht, door examens wel nog niet heel veel kunnen gebruiken.
Ge voelt het allesinds serieus in uw armen, dus 'iets' zal er wel getraind worden.
Dat het u ongelooflijk veel beter gaat doen klimmen kan ik niet zeggen...

Ik heb mijne bij http://www.loveno.be gekocht, en ik denk dat ze ook te koop zijn bij kariboe...

http://powerball-europe.com/Nl/Oefeningen.htm

hier wat specifieke oefeningen

Grappig stukje trouwens op die site:
http://www.mill-products.com/informatie.php

'Gyro taal' yeah. Die hollanders toch...


 
[last edited on 2004.01.29 17:35:20]

 

 

Joris
BCN security expert
2084 posts

29-1-2004
17:59

www
 

argh, ze worden ginds acterlijker met de dag
Ze willen het ook lanceren als een flippo, pokemon, ... precies.
 
----------------
Dude with the everchanging avatar

http://fkfotos.no-ip.com

 

 

DE JEROEN
modepopke
1406 posts

29-1-2004
18:50

www
 

DE LODE en ikke ware gisteren in ne winkel en wij vroege ons af wa da was.. nu ist duidelijk. Bon
 
----------------
DE JEROEN (TM)

 

 

Pieter dp
addict
223 posts
if you let go you will not fall, you will fly

10-12-2012
14:29

 
 

 

Wimper
addict
225 posts
Hoe hoger je klimt, hoe dieper je kan vallen !

29-1-2004
21:20

 

Ik heb zo'n ding al meer dan een jaar en het moet gezegd zijn : het is een bizarre maar leuke uitvinding en ... het werkt wel degelijk. Ge kunt er zodanig dwaas mee doen dat je arm binnen de minuut totaal verzuurt
Neen, serieus nu : het is wel degelijk een goeie hulp bij 't versterken van de armspieren zonder dat je met gewichten moet gaan sleuren en voor de klimmers ... het is zeer vinger-vriendelijk !!!
 
----------------
When you reach the top, you're only half way there !

 

 

Chris
Forum God
1238 posts

29-1-2004
21:46

 

Nog een tip: zorg er voor dat kleine kinderen van een jaar of twee, drie ze niet in hun vingertjes krijgen, want ze gooien ze op de vloer en dan issie STUK (asjes schieten uit de geleider)
Ik heb nog geen nieuwe gekocht, maar was er altijd wel content mee...

 

 

XTz
daily client
78 posts

29-1-2004
21:51

www
 

chris die werk echt? bij spier ontwikkeld versterker? hoelang je train powerball?

 

 

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

29-1-2004
23:47

 

allemaal goed en wel, maar wat kost zoiets?
 
----------------
Why do I climb mountains? Because it's there...

 

 

 

Chris
Forum God
1238 posts

30-1-2004
08:20

 

@XTz: zoals Wimper ook al zei: hij werkt echt. Ik heb er ongeveer een jaar regelmatig wat mee gedaan tussen het klimmen door en het deed echt wel wat; inderdaad low-impact wat wel fijn is omdat ik weliswaar heel lenig maar door al die losheid ook vrij blessuregevoelig ben in m'n gewrichten. Dus als ik weer eens gedwongen rust moest nemen vond ik het een fijne manier om eea op peil te houden. Helaas is de mijne dus een tijd geleden door zo'n klein ventje vernield; ik moet nog een nieuwe kopen.
O ja, hij maakt meer lawaai dan je zou verwachten(die van mij dan); verwacht vreemde blikken van de omgeving als het wat rustiger (lees: later in de avond) is.

 

 

c1sc0
boulderbeest
126 posts

30-1-2004
08:43

www
 

Ik heb er al een tijdje ene, maar omdat dat gezoem op de zenuwen werkt van een bepaald iemand hier in huis (...) gebruik ik 'm amper. Ik denk wel dat het werkt, maar ikzelf moet er te lang mee draaien om iets te voelen ...

 

 

SereN
daily client
153 posts

30-1-2004
10:37

 

Valt te zien hoe hard ge draait hé... Hoe dik u armen ook zijn, ge zou toch zo hard moete kunnen draaien dat ze binne de minuut verzuurd zijn...

 

 

Eric
daily client
147 posts

30-1-2004
15:33

www
 

helpt dat dan ook als ge beginner zijt? kzou graag deze zomer eens buiten gaan klimmen...

Groetjes,
 
----------------
Het leven is meer dan afwassen alleen!

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

30-1-2004
18:19

www
 

Dat werkt bij iedereen ma t is ni omdat je dat gebruikt dat je deze zomer zult kunnen gaan buiten klimmen. Veel klimmen zal u daar meer bij helpen. In mijn ogen is da gewoon een tof speeltje maar k zou t toch ook maar snel beu geraken denk k. Twee maand en dan verdwijnt zoiets ergens in een kast denk ik.
T

 

 

smallwallpescadra
[email protected]
posts

30-1-2004
20:03

 

uit eigen ervaring,

Inderdaad een heel tof speeltje. Een van mijn 'gadget'-vrienden kocht zo'n 3 jaar terug zo'n paar balletjes voor ons. Superspulletjes, maar het5 is en blijft een gadget. Dus inderdaad Tijl na enige weken in de kast ermee.
De reden was niet enkel het irriterende geluid voor de ander.
Na een drietal weken intensief gebruik merkten velen onder ons een soort overbelasting van het polsgewricht.

Amuseer er jullie mee.

 

 

Wimper
addict
225 posts
Hoe hoger je klimt, hoe dieper je kan vallen !

31-1-2004
10:54

 


Na een drietal weken intensief gebruik merkten velen onder ons een soort overbelasting van het polsgewricht

Dat heeft op zich natuurlijk niks met de powerball te maken. Als je iets (no matter what) heel intensief doet gedurende een bepaalde periode, heb je steeds kans op overbelasting en blessures.
 
----------------
When you reach the top, you're only half way there !

 

 

Chris
Forum God
1238 posts

31-1-2004
12:33

 

Overbelasting van het polsgewricht? Eerst flink -ja, flink!- op snelheid komen, dan de pols relatief stijf houden en de kracht uit de arm laten komen.

 

 

Wimper
addict
225 posts
Hoe hoger je klimt, hoe dieper je kan vallen !

31-1-2004
17:39

 

Volledig mee akkoord.
 
----------------
When you reach the top, you're only half way there !

 

 

Dlight
regular
20 posts

2-2-2004
19:22

 

Wsiten jullie dat het bijzonder slecht is voor je om de poweball te gebruiken op grote toeren? Doordat je bewegingen heel klein worden, krijgt je arm op een bepaalkd punt ene andere doorbloeding, wat heel erg slecht is voor je algemene dorobleoding in je handen. Dus.... het ding is leuk, maar blijf er grote bewegigen mee maken op lage toeren....