All comments on routes, broken holds, difficulty, repetitions, bolting, birds... only in Belgium!
Title Posted by Replies Views Last reply    

routeverloop l'appel du houblon

Erik 4 1980 10-10-2005 21:34  

Last reply

Erik
daily client
157 posts

10-10-2005
10:30

 

routeverloop l'appel du houblon

Hallo

van het weekend heb ik een poging gedaan in L'Appel du Houblon (of L'Appel de la savane). Een paar mooie bewegingen, maar het routeverloop is niet echt duidelijk. En 'savane' leek mij niet echt te bestaan.

In het wanddeel zit maar één hakenrij. Ik snap eigenlijk niet zo goed waar wat loopt. Volgens de topo loopt 'Savane' helemaal links, maar daar zit alleen maar mos en klimop. 'Houblon'zou helemaal rechts lopen, maar de logische lijn leek mij om recht onder de eerste haak in te stappen met een piaz, dan klippen en onder de eerste haak scherp links uit en dan recht omhoog naar de tweede haak. Daar via de schelf weer een stukkie naar rechts en omhoog. Met name het verloop van de eerste paar passen is niet helemaal obvious.

Wie helpt?

 

 

Kees Breek
addict
278 posts

10-10-2005
14:43

 

Hoi Erik,

In de topo uit 2002 staat dat ..du Houblon niet behaakt is.

Je beschrijving komt redelijk overeen met mijn herinnering aan ..le Savane

 

 

Erik
daily client
157 posts

10-10-2005
16:35

 

Hmmm

Als het dus de savane was, dan klopt de graad wel en is de tekening in de topo erg onduidelijk. Zit Houblon dan om de hoek ofzo? (meer ri. jeunesse - klassiek).
De beschreven sequentie voelde in ieder geval als 6b en had ook redelijk wat weg van zap mama (waar ik de dezelfde dag ook in heb gehangen).

Na ja, was een mooie route al klonk de schelf wat hol....

E.
 
[last edited on 2005.10.10 16:35:18]

 

 

matchscratch
daily client
123 posts
Because they are there...

10-10-2005
21:34

 

Ja, volgens mij zit de Houblon om de hoek, daar zitten nog best wat mooie passen. Tenminste ik heb hem zo gedaan, leek mij het meest logische.
 
----------------
Because they are there...