All comments on routes, broken holds, difficulty, repetitions, bolting, birds... only in Belgium!
Title Posted by Replies Views Last reply    

Lothar -Bomal- welke ketting?

Isolde 5 2513 16-7-2007 16:21  

Last reply

Isolde
noob
10 posts

16-7-2007
12:06

 

Lothar -Bomal- welke ketting?

Hallo,

Weet iemand welke ketting je moet klippen voor Lothar in Bomal? Ik heb namelijk een topo waarin staat dat je de ketting linksboven moet klippen, maar laatst waren er mensen die hadden een topo waarin stond dat je de ketting van de 6c (golgotha) moet klippen.

groetjes Isolde

 

 

Isolde
noob
10 posts

16-7-2007
13:21

 

Dat zou ik kunnen doen ja, maar dat is niet mijn vraag. Er zijn mensen die clippen de 6c ketting en mensen die doorklimmen naar linksbovenin en zeggen dat dat de 7c pas is en ik ben gewoon erg benieuwd wat nu de juiste ketting is dus ik hoop dat iemand dat weet.

 

 

Paul Lahaye
daily client
84 posts

16-7-2007
13:56

 

Lothar

Heey Isolde,

Volgens mij gewoon die ketting van Colgotha klippen maar wel een beetje streng voor je zelf zijn omdat de uitklim van Lothar niet over de grote grepen van Colgotha gaat. Lothar met al zijn varianten (7c/7c+) is helaas nogal discutabel over wat wel en niet mag en de bijbehorende graden.

Éen ding is zeker die grote grepen van Colgotha doen niet mee!

Succes , Paul

 

 

Thiebout
daily client
55 posts

16-7-2007
16:18

 

Naar links uitklimmen (met het gat) is Lothar sortie Lorenzi (7c+). In een rechte lijn naar de relais van Colgotha klimmen (dus zonder de grepen van Colgotha te gebruiken die zich rechts van je bevinden)is Lothar.



 

 

Isolde
noob
10 posts

16-7-2007
16:21

 

bedankt!