All comments on routes, broken holds, difficulty, repetitions, bolting, birds... only in Belgium!
Title Posted by Replies Views Last reply    

7a Dalle impériale Yvoir

Liesbeth moesen 5 2377 22-9-2013 18:14  

Last reply

Liesbeth moesen
noob
18 posts

10-9-2013
23:33

 

7a Dalle impériale Yvoir

Heeft iemand Goroherpasyphlaids (wat een naam) al eens geklommen op dalle impériale in Yvoir? Hoe is die voor een dal route? Eventueel in vergelijking met La belle dame sans mercy in les awirs.

Bestaat die in yvoir eigenlijk nog? Want daar is eens een stuk rots afgebroken.

 

 

Harald Swen
addict
430 posts
Beta male

11-9-2013
15:24

 

Stuk of 15 realisaties in de database. G vond ik de lastigste dalle-route die ik in Belgie gedaan heb. Erg tricky pasje in de crux en ook daarna gaat het nog even door op de voeten. De meeste platen in Be hebben regletjes, maar die zijn er in G niet veel. Dus koel/koud weer afwachten zonder zon. Of vol in de winter met een lekker zonnetje er bij. Tis een mooie route. Doen dus!

 

 

Kees Breek
addict
278 posts

13-9-2013
20:03

 

Het stuk afgebroken rots is verder naar links. Verder sluit ik mij aan bij Harald. Belle dame sans merci is voor mij eerder 6c+ en de 7a-plaat in Yvoir mag best een plus erbij hebben. Reken op een stel enorm opgeblazen kuiten, maar de route is mooi en de moeite waard.

 

 

Liesbeth moesen
noob
18 posts

13-9-2013
23:49

 

aahhh klinkt goed. Dan ben ik eens benieuwd

 

 

Liesbeth moesen
noob
18 posts

22-9-2013
18:14

 

super mooie route wel maar tot 5 de setje geraakt. volgende keer eens terug met koud weer en minder technische klimschoenen