Free posts
Title Posted by Replies Views Last reply    

Tattoos

Veerle1 10 6900 25-9-2012 13:27  

Last reply

Veerle1
addict
284 posts
Life's a journey ... not a destination ... (Aerosmith)

20-8-2012
12:36

 

Tattoos

Hallo,

na lang nadenken - en ik ben er nog niet helemaal uit - zou ik graag een aantal tattoos laten zetten. Maar ik zit sowieso met nog een hele hoop vragen:
- hoe zit het met de pijn bij zo'n tattoo? Heb een vrij lage pijngrens ...
- 4 plaatsen in gedachten: enkel (rondom rond), binnenkant polsen, rug tussen schouderbladen (of iets hoger) en rug net boven staartbeen. Welke plek is het 'minst' pijnlijk?
- heb een zeer gevoelige huid; is het verstandig om dan tattoos te laten zetten? Of eerder af te raden?
- wie heeft er zelf tattoos? Waar heb je die laten zetten? M.a.w. kent er iemand een tattoo-shop (liefst in het Leuvense) die aan te raden is? Ik wil gedetailleerd werk, dus het moet iemand zijn die fijn kan werken ... Geen vlekkerige tattoos zoals ik soms al gezien heb ...
- wat is de gemiddelde prijs i.v.t. grootte van de tattoo?

Thanks!

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
I used to climb
895 posts

21-8-2012
08:07

 

tatoos zijn NOOIT verstandig !!!
Als er problemen zijn, infecties, allergieën, of om ze achteraf te verwijderen zijn er zware huidtransplantaties en chirurgische ingrepen nodig. Een collega werkstudent (dat is dus lang geleden) heeft er op het randje af zijn arm mee verloren en is nog altijd gedeeltelijk invalide !!!
Zot zijn doet geen zeer - tatoos wel.
Piercings, alcohol, drugs, roken en klimmen zijn uiteindelijk minder gevaarlijk. Natuurlijk zullen er altijd zijn die het tegenovergestelde beweren. Ik ken er zelfs die het allemaal cumuleren, maar die zullen het afraden om ermee te beginnen.
Voor de rest heeft het weinig met belclimb en klimmen te maken tenzij je natuurlijk "rock" of zoiets met een heet ijzer door een cowboy in je billen laten branden. Dat staat stoer en dan behoor je ook tot de club ! Dit soort verminkingen heeft altijd aanleiding gegeven tot racisme, exterminatie, enz. Boven de rotsen in Néviau-Dave in het psychiatrisch hospitaal bestaat voor zelfverminking een speciale afdeling.

 

 

Bender
I used to climb
715 posts

21-8-2012
08:53

 

Heb zelf wat tattoos maar, heb er dan ook 10 jaar over nagedacht, en eerst een leerproces via piercings doorlopen.

Persoonlijk kan ik het niemand aanraden omdat ik enkel zicht heb op mijn eigen psyche en hoe ik ermee omga.

Gevoelige huid => zeker eerst een dermatoloog consulteren!

Pijn => vooral het inkleuren van vlakken kan irritant zijn. Voor mij draagbaar maar als je een lage pijngrens hebt kan dat wel zweten worden.

Plaatsen => Afhankelijk van persoon tot persoon waar je gevoelig bent. Sowieso zijn hals, polsen, enkels erg gevoelig.

Prijs => 50 euro voor een klein chinees woordje in het zwart tot 1000den euros voor een grotere tekening in kleur.

Tattoe shops in Leuven: Tattoo Mundus (Schapenstraat), Diestsestraat zijn er 2, vroeger ook 1 in de Tiensestraat.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

21-8-2012
10:09

www
 

Bij Bender zijn commentaar voeg ik er bij:

Hou rekening dat je ooit een tattoo wil laten verwijderen en dat is veel duurder en complexer dan ze laten zetten.

 

 

Andram
regular
28 posts

21-8-2012
10:25

www
 

Ga ook vooral niet voor de plek 'die het minste pijn doet', maar ga voor de plek waar jij hem echt wilt. De pijn is maar even, de tattoo is voor altijd.

 

 

Veerle1
addict
284 posts
Life's a journey ... not a destination ... (Aerosmith)

21-8-2012
11:57

 

@ Eddy; bedankt voor je commentaar zou ik zeggen, maar echt behulpzaam is het niet. Dat tattoos niet veel met klimmen te maken hebben weet ik ook, daarom ook dat het bij 'Naast de kwestie' staat ...

@ anderen: thx voor de praktische info!

Grtz!

 

 

brigitte
regular
35 posts

21-8-2012
22:58

 

Tijdens het Woodstock festival twee dolfijntjes juist onder mijn borsten laten tatooëren. Daar zie je nu niks meer van !

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
I used to climb
895 posts

21-8-2012
23:36

 

Hello Brigitte - kopstand proberen !

 

 

Jeroen vd S
daily client
133 posts

24-9-2012
22:02

 

Birgit +1.

(waar zit dat 'like' knopje hier)

 

 

klaasw
daily client
143 posts

25-9-2012
13:27

 

http://www.needlempire.be

da is ne goeie shop in leuven. En alex zet schone tattoos.
klap dan is me hem over al die dingen want zoals wij, klimmers, gaan ook ni aan te tattoeeerder vragen hoe we een standplaats op de rotsen moeten maken.
aan tattoeeren is NIKS gevaarlijks, tenzij ge na ne prutser gaat natuurlijk.
ga gewoon is langs (in de diestsetraat) en praat dan is me een ervaren persoon.
Een vriendin van mij heeft ook een zeer gevoelige huid, en die staat vol. het enige is da de huid wa roder wordt ma da gaat weg na een dag.