All comments on routes, broken holds, difficulty, repetitions, bolting, birds... only in Belgium!
Title Posted by Replies Views Last reply    

Tradclimbing - Binnen twee weken terug in belgie na 5 maanden Llanberis

stef schuermans 7 3057 24-12-2011 23:24  

Last reply

stef schuermans
daily client
85 posts

16-10-2011
22:12

 

Tradclimbing - Binnen twee weken terug in belgie na 5 maanden Llanberis

Allen,

Na 5 maanden in Llanberis gezeten te hebben binnen 2 weken terug in Belgie.

Op zoek naar tradroutes maximaal E2 en maximaal technisch f6a.

Eventueel sportroutes die af te zekeren zijn. Na enkele maanden "slate" wordt het tijd om terug gewone rots onder mijn "pollen" te krijgen

Stef

 

 

Peter H
noob
10 posts

7-11-2011
22:33

 

dag stef

heb enkele dagen vrij 9 10 11 12 november en zou wel 1a 2 dagen op rots willen zitten paradou is goed materiaal in bezit ( helm gordel touw 70m setjes slings musketons atc topo) anders ga ik wel ergens solo een bivaktochtje maken zit tijdelijk zonder auto maar de nmbs stopt in yvoir
als je vrij bent en zin hebt laat je maar iets weten klim geen 7a en kan je dus zeker geen raad geven over hoe je door je project kan geraken.

groetjes Haghedooren Peter W VL

 

 

stef schuermans
daily client
85 posts

16-11-2011
15:55

 

Lees deze te laat Peter ...

Yvoir crack rechts van la dalle imperiale is doenbaar ... Wel enkel op friends, cracks zitten vol rommel om er iets te plaatsen qua nuts ... Lopen ook niet conisch dus enkel friends ...

Prachtige route op friends!

 

 

bah
regular
21 posts

13-12-2012
17:02

 



http://www.climb2climb.be/news/1646-sublimissime-cannelure

 

 

Harald Swen
addict
430 posts
Beta male

18-11-2011
14:49

 

Beter iets verder doorrijden en Ettringen bezoeken. Sinds enkele jaren door de Duitse en Nederlandse klimmers en masse ontdekt, maar om de een of andere reden nog steeds amper bezocht door Belgische klimmers.

www.klettern-ettringen.de

Als je wilt valt er ook nog wat hards te headpointen:
- Dead Man Walking R/X 8+/9-
- Crop Circle

Maar natuurlijk zijn honderden goed zelf af te zekeren routes.
Viel spass.


 

 

hendrik
addict
464 posts

16-12-2011
18:09

www
 

in freyr...

freyr: taches rouges op cinque anes
le culot qui manque op cinq ânes
love me tender?? op alegne, uitklim wat spannender op nuts
sad vicious of de 6b+ variant



 

 

Bender
I used to climb
715 posts

24-12-2011
23:24

 

Idd. die diedre (4- of zo dacht ik, topo hier niet bij) op Dalle Imperiale maar voor de rest is op die dal niet echt iets te doen op natuurlijke zekeringen. Wel veel brol in die diedre. Die piek rechts ervan ken ik niet echt. Slechts 1 keer op geweest, maar daar lijkt me wel meer te doen. Wel erg laag niveau en meestal ingenomen door klimscholen.
In Dave kun je ook in veel van de gemakkelijkere routes natuurlijke zekeringen zetten.
In Freyr nooit echt iets van die aard bekeken of geprobeerd, maar iets als l'hypotenuse lijkt me doenbaar.
In de 6de graad routes heb ik meer gelet om omhoog te geraken dus daar kan ik niets over vertellen. Wel heb je de laatste lengte van diretissima. Die ken ik als mijn broekzak. Het eerste stukje dal kun je enkele redelijke friends plaatsen in zeer goede gaten (dan verlies je wel een paar goede grepen, maar die heb je niet echt nodig). Eens op het bovenstuk als je goed links blijft is die hoekversnijding volgens mij wel te doen op kleine nuts. De volgende keer dak der ben neem ik er wat mee en probeer het eens uit.
Dinsdag en donderdag geven ze koud maar droog weer dus ga ik ofwel naar Dave ofwel naar Freyr.
Eerst checken of op kerstmaandag de decathlon open is zodat ik mijn kerstcadeau (cadeaubon) kan verzilveren.