All comments on routes, broken holds, difficulty, repetitions, bolting, birds... only in Belgium!
Title Posted by Replies Views Last reply    

Via Ferrata MLD/ GM gesloten?

cahor 5 3904 24-4-2011 12:44  

Last reply

cahor
noob
2 posts

22-4-2011
20:50

 

Via Ferrata MLD/ GM gesloten?

Hey allemaal,

Graag zouden wij dit weekend Via Ferrata willen doen in de Ardennen.
Op de website van KBF lees ik echter dat "een deel" van het parcours Marche les Dames gesloten is. Op de website van CAB lees ik dan dat de Grands Malades eveneens gesloten is.
Weet iemand wat hier van aan is? Wat is "een deel gesloten"?
Het is de eerste keer dat we naar deze sites zouden gaan. Is er buiten deze locaties en Pont-a-Lesse nog een andere plaats in de Ardennen voor Via Ferrata?

Hartelijk bedankt voor de informatie!
Groeten!

 

 

Rudi Frankinouille
I used to climb
524 posts
Ik heb laagtevrees...

23-4-2011
09:29

www
 

grand malade

Sleutel enkel op aanvraag via secretariaat CAB te verkrijgen

MLD: een deel is niet toegankelijk, desnoods eens bellen om te horen welk deel?

 

 

Stijn
daily client
123 posts

24-4-2011
11:08

www
 

MLD: oa de hangbrug in het begin is gesloten. in plaats van in te stijgen aan het kasteeltje kan je als alternatief langs achter op de tarzans kruipen en van daaruit vertrekken

 

 

Geza TOTH
I used to climb
968 posts
Alpi-Secourist + Wilderness First Responder

24-4-2011
11:15

www
 

Wat Les Grand Mallades betreft, is er een vertikale beveiligingskabel die gebroken is.
Deze moet nog vervangen worden, daarom is de volledige via feratta gesloten.

Wat Marche-les-dames betreft zijn er problemen met de vasthechting van de hangbrug en planken op de hangbrug. Daarop kun je niet starten aan de gewone start van de via feratta. En kun je als alternatief, zoals Stijn geschreven heeft, starten achter de Tarzans, daar is een alternatief startpunt gemaakt. Voorlopig is dus de volledige via feratta niet te lopen.

 

 

cahor
noob
2 posts

24-4-2011
12:44

 

Hartelijk bedankt voor de informatie!