Only climbing-related please
Title Posted by Replies Views Last reply    

Schouder/ épaule

Harold Moody 2 5989 12-8-2010 16:57  

Last reply

Harold Moody
daily client
147 posts

11-8-2010
19:36

 

Schouder/ épaule

Na een half jaar (te) fanatiek klimmen in Ettringen is mijn linkerschouder in de soep gedraaid. De lange pees van de biceps is voor 90 % gescheurd, de pees van de supraspinatus 40 % en de subscapularispees is helemaal afgescheurd.
Maandag 23 augustus wordt ik geopereerd door doktor Bonneux van het Jessa ziekenhuis in Hasselt. De revalidatie gaat lang duren, het duurt misschien wel een jaar voordat ik weer op volle kracht kan klimmen, en zelfs dan moet ik voorzichtig blijven. Wie heeft er ervaring met deze blessure en/of kan tips geven?

 

 

stoosh
noob
10 posts

12-8-2010
16:57

 

Ik had vroeger een schouder die vanzelf uit de kom ging, na een operatie is dat gestabiliseerd. Maar nu 1,5jaar later voel ik nog steeds zwakte in mijn schouder.

Als ik zware inspanningen doe, blijf ik beperkt in mijn kracht.

Ik weet niet hoe fanatiek je bent, maar na je revalidatie bij de kinesist, moet je niet bij de pakken blijven zitten. Ga rustig nog wat meer trainen en bouw je kracht weer op. Anders heb je misschien zoals ik na meer dan een jaar nog steeds moeite met een 2-liter fles op te tillen met gestrekte arm...

Succes, en een snelle revalidatie gewenst!