All comments on routes, broken holds, difficulty, repetitions, bolting, birds... only in Belgium!
Title Posted by Replies Views Last reply    

Vragen over routes in dave

petje 20 2236 7-9-2004 17:09  

Last reply

petje
Master Beta
1381 posts
De mooiste route... is de volgende

6-9-2004
09:20

www
 

Vragen over routes in dave

1. Wordt er ooit nog een nieuwe greep in surprise sur prises gezet? Of gaat iemand proberen de route in de huidige staat te klimmen en opnieuw waarderen?

2. De routes 'zizi coincé'(6a) en 'les escalier retournés'(6b) zijn beide 2e touwlengtes boven 'la grunne', links van 'huit car fours' en rechts van 'cosmos'(L2). Ik durf best op oude haken voor te klimmen, maar dit was me toch iets té bar. Is er iemand die iets kan zeggen over herbehaking in dave? Ik wil er zelf best energie insteken voor deze 2 routes, het ziet er te mooi uit om die routes verloren te laten gaan.
 
----------------
De mooiste route?... is de volgende

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

6-9-2004
09:51

www
 

Volgens de laatste roddels gaat het BRT binnenkort ook in Dave in actie schieten.

Ssssssst, ik heb niets gezegd

G

 

 

brt
[email protected]
posts

6-9-2004
10:05

 

binnenkort

Hoi Petje,

Op 25-26 september wordt het startschot in Dave gegeven.
Altijd welkom om een handje te komen helpen.

Een van deez zal Frank Boogerman(Axis) nieuwe grepen gieten voor de route surprise surprise in een camouflagekleur die past bij Dave. De route zal dan hersteld worden in zijn oorspronkelijk, historisch karakter.

Met sportieve groeten,
Olivier Coenen.

 

 

tweecplus
daily client
184 posts

6-9-2004
10:28

 

Komaan zeg..

Haal die andere grepen er gewoon toch uit, plastiek hoort thuis in de zaal.

 

 

Vinz
I used to climb
748 posts

6-9-2004
10:31

 

is dat die route met die mottige bakken in dat dak helemaal van boven?

 
----------------
De meeste schaduwen in ons leven worden veroorzaakt doordat we onszelf in het licht staan.

 

 

petje
Master Beta
1381 posts
De mooiste route... is de volgende

6-9-2004
11:29

www
 

Ja. Het zou toch interessant izjn om te kijken of er buiten de grepen een bewegingsvolgorde gevonden kan worden. Misschien nog iets zwaar te klimmen daar?

@brt. Ik kan kijken of ik dan tijd heb, ik wil graag meehelpen.
 
----------------
De mooiste route?... is de volgende

 

 

- Koen -
addict
341 posts

6-9-2004
11:37

 

Jezus Maria, grepen gieten, waar zijn we mee bezig! Dat is hier monumentenzorg toch niet. De aarde leeft zeg, niet alles blijft stilstaan, ook de rotsen niet

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

6-9-2004
12:56

www
 

MB Koen kent duidelijk de geschiedenis van de route niet

Ik ben van mening dat de route moet hersteld worden zoals ze indertijd geopend is, al is het maar om erop te wijzen dat zoiets al lang niet meer kan!

G

 

 

Vinz
I used to climb
748 posts

6-9-2004
13:02

 

wat is dan de geschiedenis van die befaamde route?
 
----------------
De meeste schaduwen in ons leven worden veroorzaakt doordat we onszelf in het licht staan.

 

 

- Koen -
addict
341 posts

6-9-2004
13:50

 

ok, meer uitleg graag. Ik vermoed dat er indertijd grepen zijn bijgezet, maar vertel me de story...
 
[last edited on 2004.09.06 13:50:22]

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

10-12-2012
14:45

www
 

http://www.belclimb.be/route_detail.asp?mode=route&routeID=1111

Geopend door P. Hublet in de jaren 1980 (?)
De route loopt door een impressionante overhang en je klimt er op indoorgrepen die in het dak geschroefd zijn. Een uitklim is er spijtiggenoeg niet aan (niet mogelijk...) en je moet de laatste greep houden om de route geklommen te hebben.

G

 

 

Vinz
I used to climb
748 posts

6-9-2004
14:27

 

Wauw
Wat een geschiedenis
 
----------------
De meeste schaduwen in ons leven worden veroorzaakt doordat we onszelf in het licht staan.

 

 

brecht.porrez
[email protected]
posts

6-9-2004
14:40

 

surpirse sur prises is nog altijd goed te klimmen, ik zou het eigenlijk geen 6c durven noemen, gewoon bakken sleuren en 1 verre pas die met wat lichaamsspanning makkelijk op te lossen is. Van pijn part moeten ze er nooit meer een nieuse greep zetten cotatie: 6b+/6C

 

 

Seán
Ca Colle!!!
251 posts
DAS is good for you!

6-9-2004
15:36

 

Be DAS !

Weg dermee!!! Als ge op plastiek wilt klimmen ga dan op een artificiële muur klimmen! STOP verkrachtingen van de rots! Klimmen op rots is aanpaassen aan de rots, niet omgekeerd!!!

Be cool, Be DAS! Beware of DAS!

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

6-9-2004
16:48

www
 

Sean, die grepen hangen er al meer dan 20 jaar. Je hebt ondertussen toch al tijd genoeg gehad om ze dan zelf weg te halen?
Waarop wacht je, ballen aan je lijf?

G

 

 

Vinz
I used to climb
748 posts

6-9-2004
17:26

 

Gewoon nekeer goed aan gaan trekken als die toestanden daar al 20 jaar hangen dan zal da wel nimmer zo stevig zijn. Maar nieuw grepen steken lijkt me wel een dwaas idee.
Kvind het bizar dat mensen dat gedaan hebben of nog steed doen als het te moeilijk is dan moet ge u ofwel der bij neerleggen ofwel derin werken tot da ge een methode vind maar greepkes plaatsen omt makkelijker te maken is toch wel ewa fout.


----------------
De meeste schaduwen in ons leven worden veroorzaakt doordat we onszelf in het licht staan.

 
[last edited on 2004.09.06 17:26:59]

 

 

Harold Moody
daily client
147 posts

6-9-2004
17:31

 

Vorig jaar was de route gewoon nog te klimmen (ongeveer 6c). Doorklimmen naar boven kan, als er niemand beneden staat tenminste, goed te zekeren met nuts.

 

 

popol
bleau-kids generator
2947 posts
late night spammer

6-9-2004
22:01

 

Die route wordt hersteld in de staat waarin ze geopend is. Niks meer, niks minder, basta. OF het wordt wachten op de eerste hakenslijper die alle boorhaken uit traditioneel zekerbare routes gaat slijpen. Eens zien wie ze dan nog klimt.

 

 

petje
Master Beta
1381 posts
De mooiste route... is de volgende

7-9-2004
09:12

www
 

De vraag is natuurlijk of die lijn wel vrij te klimmen is, zonder kunstgrepen. Als de wand zo glad is als de oppervlakte van de monitor waar ik nu naar kijk, zal daar nooit iemand vrij kunnen klimmen. Dan is het ook ok, wat mijn ethiek betreft. Maar als er kleine houdbare greepjes in de wand zitten, en het zou vrij geklommen worden (in de toekomst?) dan kunnen die grepen eruit.

Als mensen een 6b in het dak willen doen, kunnen ze naar veel klimhallen gaan waar dat soort daken zijn.
 
----------------
De mooiste route?... is de volgende

 

 

bagi
noob
18 posts

7-9-2004
17:09

 

doe het eens

In plaats van over klimgrepen te zeveren die wel of niet in de overhang moeten hangen . Kunnen de tegenstanders beter bewijzen dat deze niet nodig zijn . Alle alle tegenstanders naar Dave en proberen maar . En breng ons op de hoogte of het gelukt is .