All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

Bomal - Rocher de Bretaye

Sven 3 1104 19-11-2003 15:48  

Last reply

Sven
daily client
106 posts
Somewhere out there is a place where I belong!

12-11-2003
23:23

 

Bomal - Rocher de Bretaye

vraagje over de weg naar deze rots. ben er eergisteren geweest met enkel de wegbeschrijving hier op den belclimb in mijn handen: "Vanaf het waarschuwingsbord van van de UBS ga je ongeveer 50 m naar links het bos in".
dat bord hebben we niet teruggevonden en ook het padje naar beneden niet. dan maar gerappeld naar beneden waar bleek dat we aan de voet van de sector yacca stonden (helemaal links als ge voor de rotsen staat).
waar ligt het pad dan? naast yacca of helemaal aan de andere kant? en waar moet ge dan links het bos in gaan? kwestie van er de volgende keer iets gemakkelijker te geraken...

p.s. 't zal in den topo misschien wel uitgelegd staan, maar die heb ik (nog) niet.

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

12-11-2003
23:27

www
 

Vroeger stond er een bord. Waarschijnlijk heeft de UBS dat weggehaald toen er klachten kwamen door overlast.

G

BTW:

1. begin hier aub niet allemaal te vragen welke overlast... vraag dat maar aan de UBS, ze weten er het fijne van en ik niet.
 
2. hoort niet thuis in het routeforum

 
[last edited on 2003.11.12 23:27:19]

 

 

eitje
noob
1 posts

19-11-2003
15:48

 

Het bord staat er wel, maar is erg moeilijk te vinden, het staat nogal verstopt tussen de bomen.
De eerste keer dat ik er naar toe ging kwamen we het bord pas op de terugweg tegen.

Het is het makkelijkst te vinden door bij het inhammetje via 1 van de vele paadjes richting rots te lopen. als je de rots naar links volgt kom je bij een paadje naar beneden.
Het blijft volgens mij makkelijker om met een abseil naar beneden te gaan.

~r