All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

klimmen op de rotsen

hiker 11 6891 13-12-2011 19:31  

Last reply

hiker
daily client
57 posts
never surrender

12-12-2011
19:06

 

klimmen op de rotsen

hallo iedereen,

ik en mijne maat zouden graag al eens een eerste ervaring met de rotsen willen opdoen, zijn er ervaren mensen die het zien zitten om met ons mee te gaan? niveau: 5+ met/zonder overgang, voor een stuk 6A.

 

 

Denis Hoste
addict
222 posts

12-12-2011
19:55

www
 

Je bent niet van Leuven, anders had ik je de LUAK aangeraden. Aangezien je van Oostende bent kun je misschien best eens naar http://www.westvlaamsebergsportvereniging.be/general/start.aspx surfen?

 

 

Kurt D
daily client
62 posts

12-12-2011
21:03

 

klimschool

Inderdaad best eens informeren bij WBV i.v.m. het volgen van klimschool (KVB3) (er staat al wat info voor 2012 op de website, maar nog geen data).
Een andere mogelijkheid is het volgen van de cursus KVB3 via Blueberry Hill (informeren bij Jan).
Voor beide mogelijkheden moet je wel nog een paar maanden geduld hebben (vanaf eind maart?).
In BBH komt er bijna dagelijks wel iemand klimmen van de lesgevers van WBV, dus kan je daar ook wel eens info vragen (de cursus van BBH wordt ook grotendeels door WBV-lesgevers gegeven).

 

 

hiker
daily client
57 posts
never surrender

13-12-2011
07:41

 

kvb

kurt, we zijn nog bezig met kvb 2 dus moeten we nog effe wachten eer we kvb 3 kunnen doen. Ik ga klimmen in de BBH, maare je zegt da je kvb 3 kan volgen via BBH? gaan die manne dan mee naar buiten of...?

 

 

hiker
daily client
57 posts
never surrender

13-12-2011
10:26

 

kvb 3

heb gekeken op de site van westvlaamse bergsportvereniging en de data voor de kvb 3 staan erop, tis idd nog effkes wachten

grts

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

13-12-2011
11:02

www
 

Even op een lijntje zetten wat je moet en kan doen.
Men moet lid zijn om op de rotsen te mogen klimmen in ons landje. Je kan eventueel een dagpas aanvragen, dit mag je max. 2x doen ,en er moet iemand zijn die je (als lid) meeneemt, noem het je klimpeter of meter. Deze dagpas wordt aangevraagd door het aangesloten lid. De kostprijs is niet zo hoog, nadeel: je moet op voorhand dag en massief bepalen.
Voordeel: valt het echt tegen de eerste keer dan moet je niet treuren om je lidgeld.
Maar een zeer groot voordeel bij aansluiten als lid: je bent lid voor 72 (+18j) voor een gans jaar. Je hebt ook een verzekering die eveneens indoor geldig is.
Een ander voordeel: in bepaalde klimzalen krijg te mindering, dit gaat van 1 voor de zogezegde verzekering tot meer voor eigen aan de klimzaal verbonden clubleden.
Opgelet: zie uit met wie je gaat klimmen en maak dat je toch de primaire klimuitrusting hebt. (eventueel kan de zogenaamde klimpeter/meter daarvoor zorgen.

zie: http://www.klimenbergsportfederatie.be/internet/lidmaatschap/algemeen.php

 

 

hiker
daily client
57 posts
never surrender

13-12-2011
12:47

 

guido,

ik ben lid van KBF. Ik zou gewoon graag, in afwachting van de kvb 3 al eens op de rotsen gaan klimmen (moet niet lang zijn), zo heb ik al eens kunnen proeven hé :-d

 

 

Kurt D
daily client
62 posts

13-12-2011
18:44

 

Hiker,
Ik vermoed dat je bedoelt dat je KVB1 volgt in BBH? Tenzij je ergens anders KVB2 volgt, want in BBH kan je momenteel (nog) niet voorklimmen.
De cursus KVB3 van BBH wordt één keer per jaar gegeven en loopt over een drietal weekends, maar ik heb nog niet vernomen van Jan of de cursus in 2012 terug doorgaat. Eens navragen bij Jan dus...
Het is begrijpelijk dat je deze winter al eens echte rots wil voelen, maar het zal misschien niet zo gemakkelijk zijn om iemand te vinden die hiertoe bereid is, maar eens rondvragen kan natuurlijk geen kwaad...

 

 

hiker
daily client
57 posts
never surrender

13-12-2011
18:52

 

kurt, ik bedoel dus wel degelijk kvb 2 , ma echt 'lessen' kun je da nie noemen, allé tot nu toe hebben we geleerd hoe we setjes moeten inpikken, ombouwen, voorklimmersval en that's it.

en idd, het kriebelt echt wel om op rots te gaan. hahahaha

 

 

Kurt D
daily client
62 posts

13-12-2011
19:12

 

Hiker,
ik ben vanavond en morgenavond in BBH (na 19u30) en waarschijnlijk nog wel eens in het weekend. Als je wil kan ik je wel enkele namen geven bij wie je terecht kan voor uitleg omtrent de lessen (WBV & BBH), en misschien kan ik je ook in kontakt brengen met enkele winterklimmers.

 

 

hiker
daily client
57 posts
never surrender

13-12-2011
19:31

 

de datum voor de lessen kvb 3 via de westvlaamse bergsportvereniging staan al op hunne site. En het zou zeer tof zijn moest je mij in contact kunnen brengen met winterklimmers en mensen omtrent die kvb 3 cursus.
morgenavond ben ik er niet, vooral de weekends ben ik er