All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

nieuw voor het klimmen informatie nodig

deWitte 11 1880 20-9-2012 14:01  

Last reply

deWitte
noob
5 posts

18-9-2012
13:16

www
 

nieuw voor het klimmen informatie nodig

hoi allemaal

Ik ben compleet nieuw in de klimwereld. Nu ben ik vorige week voor de eerste keer gaan klimmen (indoor te leuven), en de klimkriebel heeft mij goed te pakken.
Nu zou ik graag willen weten wat een goed beginner setje is (gordel, gri gri, musketon, eventueel schoenen)

De eerste keer heb ik een tot een 3B kunnen klimmen een 3C was nog te zwaar voor men armen
weten jullie enkel goede winkels in de regio van leuven - sint truiden? En waar moet ik vooral op letten bij de aankoop van een basis setje. (momenteel enkel nog indoor klimmen, later mits ik meer ervaring heb zou ik wel outdoor rots klimmen proberen).

zijn klimschoenen dezelfde maat als gewone sportschoenen of zijn deze kleiner / groter?

mvg

jeroen

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

10-12-2012
14:26

www
 

Een gordel moet goed zitten en je kan vragen om een hangproef in de winkel te ondergaan.

Schoentjes: in het begin ga je voor goed zittende schoenen die comfortabel aanvoelen en die je een uur kan aanhouden zonder pijn. (moeten wel zeer goed aansluiten)
In het begin slijten je schoentjes nogal van teveel tegen de ruwe wanden van de klimmuur aan te schuren, ga niet voor de duurste.

zie: http://www.belclimb.be/article-details.asp?artID=98&sid=9

 

 

deWitte
noob
5 posts

18-9-2012
16:58

www
 

de klimgordel ga ik wel iets duurder nemen aangezien ik deze ook nog kan gebruiken voor werk doeleinden...
Mag je eigenlijk sport klimmen met een veiligheidsgordel zoals petzl navaho bod? want deze kan ik goedkoper verkrijgen via men werk, of is dit af te raden (waarom niet)?



 

 

lkristofl
daily client
56 posts

18-9-2012
18:32