All comments on routes, broken holds, difficulty, repetitions, bolting, birds... only in Belgium!
Title Posted by Replies Views Last reply    

Gastéropode hallucinogene

boris 3 2847 13-11-2016 02:46  

Last reply

boris
noob
14 posts

5-9-2016
11:05

 

Gastéropode hallucinogene

Beetje verward over het routeverloop van deze route. In mijn ogen zijn er twee opties:

- derde haak van pilier, dan (schuin)rechts omhoog, een piton inpikken. enkele meters makkelijk klimmen zonder haak, en dan een (expo) pasje met kleine regletjes om de onderste van 3 dicht bij elkaar staande haken in te pikken, traversé naar links om uit te komen in optie 2

- 5e (?) haak van pilier, dan recht omhoog op kleine grepen. korte traversé naar rechts om links uit te komen van dezelfde plaquette als in optie 1. dit voelt als de meer logische optie maar misschien wat soft voor 7b? (kan dus wel kloppen gezien de commentaren op belclimb)

Iemand een idee wat de juiste lijn is?

 

 

Bart Dendas
addict
361 posts
if your balls are big enough, they work kinda like a crashpad.
supported by denDAS-committÃe

6-9-2016
12:54

www
 

Het is al even geleden dus de haken weet ik niet meer zitten, maar ik ben bijna 100% zeker dat ik uw optie 1 volgde. Eerst schuin rechts omhoog via een oude haak, dan even recht omhoog via goede, scherpe regletten en nadien begint de moeilijkheid met de traversee naar links. De traversee kon je op een aantal plaatsen doen dacht ik (1m hoger of lager vermits er overal wat kleine nest zat). Dan verder omhoog tot in escargo. Niet dat dit noodzakelijk de juiste manier is, maar het is beter als niks.
Beauty van een route.

 

 

boris
noob
14 posts

9-9-2016
16:14

 

beschrijving vanuit een oude topo:


Départ à la moulinette de la 1ère partie du Pilier Cromwell. Laisser le Pilier Cromwell à gauche et continuer tout droit vers deux petites traînées noires pour rejoindre l'Escargot Trempé


Dus inderdaad de meer rechtse lijn (die relais zit na het eerste traversee-stukje van pilier als ik mij niet vergis), hoewel de variant langs links duidelijk al wat passage heeft gehad.