All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

Pont a lesse / Dave

Bobbn 4 2000 22-5-2015 11:26  

Last reply

Tommi
noob
16 posts

20-5-2015
15:23

 

Niet helemaal volledig maar toch...

https://27crags.com/crags/rochers-de-neviau-dave

Als je 't kan vervolledigen...

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
I used to climb
895 posts

20-5-2015
18:56

 

Als je daar langs komt kan je me het vragen. Onder sommige routes staat een naam om een referentie te geven, maar een aantal vandalen hebben daar ook OAV geschilderd, van Österreichischer Alpenverein sektion flandern - en zelfs ook namen zoals "bok", "lambik", of namen van cafés zoals "merveilleuse" en "amazone" waar ze grootse premières volgetimmerd hebben op plaatsen waar de jeugd uit Namen met een katoenen koord naarboven klom ... enz ... knappe referenties !
De beste topos zijn de oude oorspronkelijke topos, die van in de jaren zeventig - tachtig - natuurlijk uitgeput. De laatste topo is gewoonweg een schandaal.- de routes werden verlegd - een paar klungels hebben daar plots alles geopend of zoals ze schrijven "geherpitonneerd". Alsof een route voltimmeren, grepen kappen, plastiekgrepen boren, enz om daar een zaal van te maken en te heréquiperen in functie van moulinettes nog iets met klimmen heeft te maken. De aanduiding "sport" zouden ze dus beter vervangen worden door "zaal". Blijft nog het verleggen van routes zoals de bivouac om te proberen de officiële toelatingen van urbanisatie, enz te omzeilen wat ons alleen naar een klimverbod kan leiden. Spijtig dat degene die de topo naar 27crags heeft gecopieerd me niet eerst heeft gevraagd wat daar mag en niet mag en wat het juiste routeverloop is. Ik zal eens opnieuw op belclimb de urbanisatie-voorschriften plaatsen.
Binnenkort komt dat ook wel op info-escalade.

 

 

Tommi
noob
16 posts

20-5-2015
22:22

 

Eddy,

Ik kan je alvast verzekeren; ik niet.
Is ook maar iets wat ik gevonden heb op mijn zoektocht
naar de topo van Dave...
Als er iemand een heeft die hij/zij kwijt wil...

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

22-5-2015
11:26

www
 


De beste topos zijn de oude oorspronkelijke topos, die van in de jaren zeventig - tachtig - natuurlijk uitgeput.

Wat ben ik gelukkig met de kopie die ik daarvan heb.(ed. CAB 1977...)