All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

maat klimschoenen

frakke 3 2144 17-9-2014 20:19  

Last reply

frakke
noob
8 posts

16-9-2014
21:10

 

maat klimschoenen

Hoe weet je nu juist welke maat je moet nemen?
Hoor en lees dat je 1 tot 2 maten kleiner moet nemen als je normale schoenmaat.
Ben dus vandaag schoenen gaan passen en de la sportiva katana laces voelde het beste aan. maar wist niet goed welke maat te nemen.
Heb normaal schoenmaat 43 en heb de katana's gepast in 43,5 en mijn grote teen zat tegen de tip en was licht gebogen normaal moet je kleiner gaan maar ik ga groter???? zou precies zelf 44 overwegen maar die kon ik niet passen niet in voorraad.
In een 43 was het wel wat benepen mijn tenen terwijl de 43,5 iets beter was maar ook nog precies te klein tegenover je normale schoenen.

 

 

rods
addict
375 posts

17-9-2014
18:04

www
 

Een klimschoen zit altijd krapper dan een gewone schoen. Je moet kracht op je teen kunnen zetten en dat kan enkel als die gebogen in je schoen zit. La sportiva schoenen zijn van leer en rekken uit bij gebruik. Ik ga er vanuit dat dit je eerste paar is dat je aankoopt. Pak geen te dure schoen want als beginner kan je per definitie niet op je voeten staan. Je gaat dan ook geen verbetering zien in je prestaties door het gebruik van duurdere schoenen.

 

 

frakke
noob
8 posts

17-9-2014
20:21

 

De katana voelde gewoon het beste aan heb verschillende merken en prijzen gepast van 60 tot 135 euro

Dit waren die het beste zaten

1 katana laces enkel wel een warm gevoel
2 katana velcro
3 5/10 stoneland vcs