Gear for sale
Title Posted by Replies Views Last reply    

Gezocht: 2e hands ijsschroeven en piolet

areymer 3 1612 29-6-2014 05:30  

Last reply

areymer
noob
0 posts

4-6-2014
15:54

 

Gezocht: 2e hands ijsschroeven en piolet

Hallo allen,

ik zoek 2e hands ijssschroeven (16-22cm) en een piolet van 60-65cm.

Als iemand dit nog heeft liggen: ik wil het wel overnemen!


gegroet!
Andries

 

 

guido
daily client
62 posts

29-6-2014
05:22

 

grivel ijsschroef

Ik heb nog 1 ijsschroef van grivel te koop.Nieuw kosten ze rond 60 euro per stuk. Ik verkoop hem voor 30 euro. Is dit jaar pas professioneel geslepen in Kandersteg. Goede staat. Voor mij te lang (22cm)

gsm 0479/876455

Volgende tekst komt van internet:

Grivel 360 ijsschroef
De 360° is de rolls royce van de ijsschroeven en dit zal je voelen op het gevaarlijkste momenten van de klim, namelijk het plaatsen van de ijsschroef. De scherpe indraaitanden zorgen samen met de speciale coating van zowel binnen als buitenvlak voor een gemakkelijk inschroeven, zelfs in erg hard ijs. De grote uitklapbare hendel werkt dit mede in de hand. Ingedraaid in hetzelfde ijs zal de Grivel 360° ijsschroef, in vergelijking met een soortgelijke ijsschroef van een ander merk 15 tot 20 % meer kracht kunnen doorstaan. Grivel nam immers een octrooi op de omgekeerde schroefdraad die instaat voor een betere verdeling van de impactkrachten over een groter ijsoppervlak. Jij wil toch ook veilig klimmen ? Niet ?

 

 

guido
daily client
62 posts

29-6-2014
05:30

 

Petzl Quark ijsbijlen.

Heb ook nog Quark ijsbijlen (ouder model). De punten zijn bij geslepen maar je kunt er nieuwe opzetten. 100 euro voor allebei.