All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

Zugspitze met kinderen: is dit mogelijk?

Maddox 2 1742 23-4-2014 10:12  

Last reply

Maddox
noob
0 posts

7-4-2014
23:59

 

Zugspitze met kinderen: is dit mogelijk?

Ik zou graag met mijn gezin de Zugspitze willen beklimmen. De kinderen zijn 8,5 en 10 en zijn zeer sportief. Ze hebben al wat ervaring met via ferrata. Ik zou de route willen doen met vertrek in Hammersbach via de Höllentalklamm. Overnachten in Höllentalangerhütte en via de Brett naar de top. Mijn grootste zorg is de gletsjer. Is dit te doen zonder gids en hoe zit het met de veiligheid. Nagenoeg heel de route is gezekerd behalve de gletsjer. Ik wil geen overbodige risicos nemen met de kinderen, maar is het verantwoord. Kan iemand me raad of advies geven.
Alvast bedankt

 

 

guide moustache
regular
24 posts

23-4-2014
10:15

 

zugspitse

Beste, 8.5 en 10 jaar..? lijk mij wat jong om dit te doen, van de hut naar de top is een lange tocht.(+/- 1570 m hoogte verschil) Het stukje gletscher is dan het minste probleem, stijgijzers en wandelsticks zijn voldoende, het enige probleem kan de rimay zijn, naar gelang de sneeuwval in de winter en het seizoen dat ge de beklimming wil doen. Heb ook vernomen dat de Hollentalangerhutte (1387 m)
in 2013 wordt afgebroken en vervangen door een nieuwe, die zou moeten open gaan in 2014 ?
groetjes
info: 0477/581608