All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

Saffres

Michael_r 3 1826 31-3-2014 11:45  

Last reply

Michael_r
noob
15 posts

28-3-2014
17:45

 

Saffres

Gegroet,

Iemand ervaring met klimmen in Saffres? Ik ben van plan om er ergens deze lente naartoe te trekken.
- Kent er iemand goed gelegen aan te raden camping?
- Info aangaande Topo, hier te koop daar kopen?

Alvast bedankt!

Climb On!

 

 

Stijn
daily client
123 posts

29-3-2014
02:11

www
 

Er is uiteraard 'Bourgogne onsight - à vue' van 'Jingo Wobbly', en een lokaal uitgegeven topo. beiden zijn (waren) in het dorp te koop.

Er zouden 2 campings in Vitteaux zijn, op een paar minuten rijden.
De enige keer dat ik daar was (in 2007) sliepen we op een weide vlakbij het massief, maar dat was denk ik geen officiële camping. Ik meen me iets te herinneren van de burgemeester die ons, voor een kleine vergoeding, toelating gaf om daar met de groep te overnachten. Op die plek waren er wel niets van faciliteiten, tenzij misschien stromend water. maar meer niet.

 

 

jaapi
daily client
185 posts
Climbing is not about holding on, it's about letting go...

31-3-2014
11:45

 

Wij zijn er 2j geleden geweest en verbleven in vitteaux.

De camping municipal daar is super. Heel goedkoop, vrij goed sanitair als het weer meevalt (het is nogal zuiders geinspireerd) en vrij dicht bij de rotsen als je een auto hebt.

Er is een soort bivakweide, maar die is niet onderhouden (distels, vuil, ... ) en het sanitaire blokje is echt degoutant. Maar het is wel op wandelafstand van de rotsen.

In de office de tourisme kan je de topo kopen van saffres, maar niet die jingo wobbly... die hebben we nergens gevonden.

Het klimmen in saffres is behoorlijk leuk... heel veel routes in alle niveaus, vnl verticaal. Wel redelijk hard gekwoteerd, maar dat zijn we wel gewoon in belgie en alle routes hebben een nummer. Dat komt nogal vreemd over... lijkt bijna op een klimzaal. De routes staan hier en daar ook heel dicht op elkaar wat soms verwarrend is.

Soit, het was geen "top-gebied" voor ons, maar we hebben ons daar heel goed geamuseerd... en zeker ook in andere gebieden in de buurt zoals vieux-chateaux (graniet).

Have fun!