All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

Conge of... alternatieven in de Alpen

Jap@a 3 1661 4-2-2014 23:48  

Last reply

Jap@a
daily client
125 posts

1-2-2014
14:24

www
 

Conge of... alternatieven in de Alpen

Hej,

Zou in begin Maart enkele dagen willen ontsnappen voor wat ijs te klimmen. Ik lees hier vanalles over Cogne, is dit werkelijk de place to be in de Alpen of nog andere tips. (ken de gebieden in Scandinavië maar het zou maar om een kort en budget tripje gaan)

En wat zijn dan de topo's die je moet hebben?
En wat met de moeilijkheidsgraden? 't vriendinnetje is vrijwel nieuw op ijs.

Dus zoek vooral een paar niet te zware langere touren afgewisseld met een aantal technischer routes die te topropen zijn?

En praktisch kan je daar gewoon overal je tentje zetten? of wordt dat niet zo gewaardeerd? En geraak je bij de ijsvallen zonder auto?

Hier iemand ervaring met Davos in Zwitserland? (zou ik eventueel kunnen combineren met een bezoek aan vrienden in Zürich en Chur) en hoorde dat het ook wel leuk was...

Bedankt alleszins,
B

 

 

bartcockx
daily client
76 posts

1-2-2014
20:48

 

Voor de beschrijving die jij geeft zou ik niet helemaal naar Cogne rijden. Zwitserland is heel goed om te ijsklimmen, koop gewoon de 'Hot Ice' topo en kies het gebied dicht in de buurt.
Anderzijds is Gasteinertal in Oostenrijk de nieuwste hotspot. Geweldig goede en nieuwe topo en betaalbare accomodatie.
Have fun!

 

 

Roel 1
addict
339 posts

4-2-2014
23:50

 

Kies niet zomaar een gebied dicht in de buurt, maar kijk vooral ook of er wel op ijs te klimmen valt deze "winter". In Kandersteg bvb moet je dit jaar niet zijn.

Daar komt nog bij dat door de vele sneeuwval op sommige plaatsen de gemakkelijkere routes minder goed beklimbaar kunnen zijn.