All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

Dinant : le restaurant-brasserie Le Chamonix détruit par un incendie

Hube 15 4482 6-5-2014 17:23  

Last reply

Hube
Master Chief
5488 posts

14-5-2013
11:49

www
 

Dinant : le restaurant-brasserie Le Chamonix détruit par un incendie


DINANT - Ladresse est bien connue des grimpeurs qui partent à lassaut des pentes abruptes de Freÿr. Ou plutôt était car le restaurant-brasserie Le Chamonix a été entièrement détruit par un incendie, mardi matin.


http://www.lavenir.net/article/detail.aspx?articleid=DMF20130514_013

Hube

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

14-5-2013
15:47

www
 

Droevig, droevig, droevig...
Wij kunnen het zelfs niet geloven.

 

 

marc
regular
24 posts

14-5-2013
17:13

 

Heel triestig. Vanmorgen toen ik ging ontvangen van een paar mensen in de refuge zag ik rook uit het dak komen van de cham. Brandweer gebeld maar wanneer die 20 min later ter plaatse was sloegen de vlammen al uit het dak.
Er was geen blussen aan.
Hoop dat de chamonix terug opgebouwd wordt anders verdwijnt er een stuk geschiedenis van Freyr!!
Marc

 

 

FL
Forum God
2239 posts

14-5-2013
17:24

 

Zeer triestig.


wanneer die 20 min later ter plaatse was



Opbouwen kan natuurlijk, maar de "oude sfeer" gaat meestal toch in rook op bij een nieuwbouw. Laat ons er van uitgaan dat de klimsfeer blijft hangen.

Goede moed voor de uitbaters. Als ze blijven, dan kom ik zeker mijn pint daar weer drinken na een dagje Freyr.

 

 

Tim.
regular
49 posts

14-5-2013
17:24

 

Ontzettend droevig nieuws!

Misschien kunnen we met de Belgische klimgemeenschap iets organiseren of regelen om ervoor te zorgen dat de Cham terug kan openen, en liefst zo snel en zo gezellig mogelijk!
Zodat we terug onze koffie en onze trappist kunnen gaan drinken, ons kakske gaan doen en onze verhalen met elkaar delen...

We denken bij de Luak alvast eens na of wij iets betekenisvol kunnen doen...

 

 

Roland Bekendam
noob
5 posts

14-5-2013
18:06

 

Heel triest. Ik denk dat de Nederlandse klimgemeenschap ook wel een bijdrage wil leveren.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
I used to climb
895 posts

14-5-2013
21:07

 

Inderdaad - het einde van een lang verhaal. Er ooit nog binnen gebivakeerd tijdens een ijskoude winter ergens in de jaren 60, toen het pas werd gebouwd. Voor mij is het trouwens altijd de "patisserie" gebleven gebouwd door een jong koppel met de toepasselijke familienaam "Lamour". We maakten toen echt deel uit van hun familie. Nog de tijd van de buvette in de zomer en Wilma, in verwachting van Marie-Jeanneke. De regenachtige dagen en de lange avonden, want overentweer naar huis was toen geen optie. Ons thuis was toen eigenlijk de patisserie in Freyr en dat is het gebleven voor de meeste klimmers. Hopelijk wordt het terug opgebouwd om die typische klimmerssfeer te handdhaven ! De teleurstelling is enorm ...

 

 

hendrik
addict
464 posts

14-5-2013
22:39

www
 

zonder inbreng van de klimclubs (nederland/belgie) wordt daar niks meer opgebouwd. niemand kan daar zo zwaar investeren omdat de "return" volgens mij toch te klein is.

het is een echte ramp!

 

 

rods
addict
375 posts

15-5-2013
08:40

www
 

Het is inderdaad spijtig maar de echte klimsfeer is naar mijn mening al enige tijd verdwenen.

Vroeger kwam je met plezier wat vroeger uit je bed om nog een koffie in de Cham te kunnen drinken voor je ging klimmen. Als je om half negen toekwam had Albert de open haard al aan en kon je tegen democratische prijzen een lekker ontbijt krijgen.
's avonds na het klimmen moest je op tijd weer boven zijn of er was geen enkele stoel meer vrij in de chamonix of voor het frituur op de parking van de chamonix.

Vroeger ging iedereen naar de chamonix. Nu zit een deel in de chamonix een ander deel in het frituur. Maar het blijft spijtig dat de Chamonix nu definitief verdwenen is.

 

 

Tim.
regular
49 posts

15-5-2013
10:43

 

Hoewel Rods gelijk heeft vind ik het in de frituur toch helemaal niet gezellig vertoeven...

 

 

Harald Swen
addict
430 posts
Beta male

15-5-2013
13:45

 

Inderdaad wat Rods zegt. Al was de bediening er (fors) sneller op geworden, met het nieuwe interieur verdween toch wat van de sfeer.

 

 

_Tom_G_
noob
2 posts
Go big or go home

19-5-2013
10:49

 

Heb het net vernomen van de Cham. een spijtige zaak toch, na 12 jaar er op het gemak na een klimmeke iets eten/drinken...
En het frituur is niet hetzelfde inderdaad.
Spijtig spijtig

 

 

bergsteirer
noob
13 posts
from Austria to Belgium.....

10-7-2013
00:54

 

Have been there on sunday, 7.7.
still the same situation
will it be built up again?

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

10-7-2013
10:49

www
 

De vroegere Colébi brasserie doet haar best, er is zelfs een menukaart die in prijs te vergelijken is met die van de vroegere Cham.
Ze staat nu als restaurant in de gidsen.

 

 

bergsteirer
noob
13 posts
from Austria to Belgium.....

6-5-2014
17:23

 

Looks like gone forever

http://climbing.ilooove.it/spot/freyr-2?image=43906


from Austria to Belgium.....