Only climbing-related please
Title Posted by Replies Views Last reply    

Pijnlijke handen, wat doeje eraan ?

strikehard 11 8615 13-5-2017 13:54  

Last reply

strikehard
regular
26 posts

7-12-2011
10:20

 

Pijnlijke handen, wat doeje eraan ?

He

Pijnlijke handen, iedereen zal het wel kennen maar wat doeje eraan ?
Als ik begin met klimmen / trainen & de volgende morgend heb ik last van een pijnlijke huid op men handen.
mijn handen voelen branderig aan en mijn vingertoppen zijn vaak verdikt, lijkt wel of ze ontstoken zijn. dit verdwijnt in de loop van de voormiddag/ na enkele routes. ook voelen men handen erg droog en 'vervellen' ze haast continu.
niet klimmen is geen optie dus hoor ik graag enkele tips ?!

alvast bedankt !

 

 

climbbeast
addict
246 posts
No Pain No Gain

7-12-2011
11:09

 

climb on bar
en als je eelt hebt, gwn afknippen

 

 

Stijn
daily client
123 posts

7-12-2011
23:55

www
 

handcrème na het klimmen al geprobeerd?

 

 

strikehard
regular
26 posts

8-12-2011
12:24

 

ja hoor, ik me paardezalf van de markt laten aansmeren . maar heeft weinig effect, over welke zalf spreek je dan ?
grts

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

8-12-2011
17:49

 
 

 

Invator
regular
22 posts

12-12-2011
13:10

 

Der is maar 1 oplossing:

meer en harder klimmen

 

 

Jeroen vd S
daily client
133 posts

15-12-2011
22:10

 

Om met de woorden van climbbeast te spreken...

No Pain No Gain !

 

 

Bender
I used to climb
715 posts

30-12-2011
16:05

 

Ge moogt daar zoveel cremekes aansmeren als ge wilt, maar ik denk niet dat het zal helpen.

Nu het feit dat het ophoud wanneer je klimt lijkt me eerder een ontsteking van de pezen. Als die terug opgewarmd zijn na enkele routes zoals je aangeeft gaat die pijn idd. weg. De ontsteking echter niet en de boel verergerd enkel. Ik heb het zelf in beperkte mate meegemaakt met een vingerpees.

Enfin, ik ben geen dokter, maar als het idd. zo hinderlijk is zou ik een dokter consulteren.

Als het niet zo erg is zou ik er niet teveel mee inzitten. Enkele mannen die zware handarbeid verrichten hebben ongeveer hetzelfde voor maar hebben ermee leren leven.

Als je in de buurt van Leuven woont weet ik wel een paar goede dokters.

Dr. Griet van de groepspraktijk deflint (Frederik Lintstraat) is zelf een klimster.

Dan heb je daarnaast nog sportdokter Ausloos op de ring (vind je wel op google).

Alvast succes!

 

 

bart
regular
32 posts

1-3-2012
20:39

 

pijn aan de vingers

wat vroeger bij mij ook hielp: handen een tijd onder de kraan houden met koud water dan wel, of in een badje met ijswater. of dat het goed(gezond) is weet ik niet, maar het deed wel deugd.Maar aangezien de wielrenners tegenwoordig na een wedstrijd in een koud bad kruipen of in een soort vries douche met koude lucht kan het toch niet ongezond zijn???

 

 

wiemel
noob
2 posts

14-10-2013
21:49

 

Karite boter... een afrikaans oeroud wondermiddel. Te vinden in natuurwinkels. Gebruik ik ook voor extreme trekkings en adventure race. Dit maakt je huid als een lap leer : zacht maar sterk en stevig.

 

 

Erik Somers
noob
3 posts

4-6-2014
16:59

 

Na het klimmen ne kouden Duvel vastpakken. Vorm van het glas is ideaal